Provanszi olíva-pástétom
2016. június 20. írta: VegaLife

Provanszi olíva-pástétom

provanszi_olivapastetom_finom.jpg
Rajongásom a fekete olívabogyó iránt akkor erősödött meg, amikor év elején vettünk egy óriási olívabogyó konzervet, ami mindössze másfél font volt, mivel a szavatossági lejárata a végéhez közeledett, mindössze 4 hét választott el tőle. Először nem is akartam megvenni, mert olyan nagy volt, de férjem könnyedén rábeszélt. Akkor kezdődtek el a különböző fekete olívás receptek íródni a blogomon. Olívás répasaláta, olívás ciabatta, tofus görögsaláta. A konzerv dobozát sem hagytam kihasználás nélkül, kipróbáltam sütésre, egy szép, közel 2 kg-os kenyeret sütöttem benne. A most következő receptem is abból a sok olívából készült. Mondhatom, szinte függővé lettem a fekete olívának. Ugyan már próbáltam sokféle olívát, a legnagyobb, lilás színüeket szeretem a legjobban, de a fekete lényegesen olcsóbb és többfelé kapható. A következő receptet olívakedvelőknek kifejezetten ajánlom, de akik még nem próbálkoztak provanszi ízekkel, azok is feltétlen próbálják ki, nem fogják megbánni (szerintem).


A recept

Hozzávalók: 

  • 10 dkg magozott, fekete olíva bogyó (apított, vagy egész is jó)
  • 3-4 ek hidegen sajtolt olíva olaj
  • 1 evőkanál provance fűszerkeverék 
  • ½ citrom leve (elhagyható)
  • 1 ek rozmaring
  • 1 gerezd fokhagyma
Elkészítés:
 
Gyorsaprító gépünk poharába rakjuk a fenti hozzávalókat, kivéve a rozmaringot. Ha nincs otthon citrom, és kimarad, nem nagy gond, már készítettem anélkül is. Igaz, jobban kiemeli a finom fűszeres ízeket. A rozmaringot a végén érdemes hozzákeverni, vagy csak a pástétom tetejét picit megszórni vele. Ha nincs gyorsaprító gépünk, botturmix is segítségünkre lehet.


A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr388821354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BéresDávid 2016.06.23. 07:51:44

Csak egy kis érdekesség:
"Fontos tudni, hogy nincs külön zöld és fekete olajbogyó – az olajbogyó akkor zöld, ha nem teljesen éretten szedik le, és akkor barnás vagy sötétlila (nem fekete!), ha éretten szüretelik. A csemegebogyóként árusított fekete olajbogyót az E-579 jelzésű adalékanyaggal kezelik, hogy elnyerje a fogyasztók által kedvelt fekete színt. "
Forrás a legjobb magyar olivásztól: igazioliva.hu/mindent-az-olivaolajrol/olivaolajrol-haladoknak/bogyofajtak-fajtaolajok-hazasitasok

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.06.23. 07:51:54

Fura így fonetikusan leírva Provence.
amúgy tényleg jól felépítették az arculatukat, és ez igaz a gasztronómiára is.
süti beállítások módosítása