Csokis banándzsem (vegán)
2021. június 22. írta: VegaLife

Csokis banándzsem (vegán)

kakaos_banandzsem_cukormentes.jpgKörülbelül 20-22 évvel ezelőtt ettem életemben először banán lekvárt, banándzsemet. Az évvégi napokat töltöttem barátok között és reggelire kovásztalan kenyér és banánlekvár is volt az asztalon. Ezt követően pár évre, amikor már férjnél voltam, főztem banánlekvárt. Most pedig egy kicsit változtattam rajta. Kaptunk egy csomó túlérett banánt, legalább 2-3 kilónyit, gyorsan kellett felhasználni, hogy ne romoljon meg még jobban, úgyhogy először is felfőztem őket, majd adtam hozzá kakaót, jól átkevertem, majd vízgőzben kifertőtlenített üvegecskékbe töltöttem. Kentük sütemény tetejére, linzerbe, és még mindig van belőle. Az egyik leggyorsabban elkészíthető lekvár ráadásul nem kell más hozzá mint banán és kakaó/karob vagy csoki. Cukrot sem kell hozzáadni, hiszen a banán az egyik legédesebb gyümölcs. Dzsemfix és társai sem kell hozzá, mert a banánnak köszönhetően sűrű lekvárt, dzsemet kapunk rövid főzési idővel.

A recept

Hozzávalók:

  • Kb 15-20 szál túlérett banán
  • víz
  • kakaópor/karobpor vagy aprított csokoládé
  • üvegek

 

Elkészítés:

A túlérett banánokat megfosztjuk héjuktól, majd egy tűzálló edénybe belekarikázzuk. Kevés kis vizet (kb 1 dl) öntünk a lábos aljára, majd állandó kevergetés mellett összefőzzük. Botturmix géppel érdemes pépesíteni, ezzel lerövidítjük a főzés idejét. Amikor a banánok már szétfőttek, pépes, sűrű szószunk van, hozzáadunk tetszés szerint kakaó- vagy karobport vagy apróra tört csokidarabokat. (Használhatunk húsvét vagy karácsony után megmaradt csokit is akár.) 

Az üvegeket a dzsemhez a lekvárfőzés előtt érdemes elkészíteni. Ennél a receptemnél részletesen leírom a menetét. 

kakaos_banandzsem_csokikrem.jpg

kakaos_banandzsem_edes.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr9916601048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CasioGitti 2021.06.23. 19:47:25

Egyszerű és jó alap sütemények töltéséhez vagy akár egy finom kalácsra rákenni! Klassz! :)
süti beállítások módosítása