Egybesült fasírt
2012. május 10. írta: VegaLife

Egybesült fasírt

Gyermekkoromban édesanyám gyakran készített ehhez hasonló, aránylag gyorsan reprodukálható fasírtot. Minap volt egy adag főtt rizs itthon, gondoltam, most nem pepecselek azzal, hogy formában süssem meg a fasírtot, viszont egyedibbé varázsoltam azzal, hogy kétfajta masszát készítettem, és azt simítottam egymásra. Igazából én szeretem a fasírtféléket. Praktikusan több mindenhez fel lehet használni. Nos, ez is egy ilyen étel. Mondjuk mi petrezselymes krumplit medvehagyma-ágyon és friss zöldségekből összedobott salátát ettünk hozzá. De krumplipüré is jól passzol. Vagy valami pékárú, mondjuk kenyér, vagy zsemle, vagy kifli. Bármikor szívesen fogyasztok effélét. Az érdekessége az, hogy másnap, amikorra már teljesen megszikkad és összeérnek az ízek, számomra sokkal ízletesebb, mint frissen sütve. Kiválóan alkalmas kirándulásokhoz is.

 

 

 

 

 

A recept:

Hozzávalók:

  • 30 dkg barna rizs
  • 1 csomag szójagranulátum (20 dkg)
  • 1 bögre zabpehely
  • 2 csapott evőkanál fűszerpaprika
  • őrölt kömény
  • 6-8 gerezd fokhagyma
  • 1 nagyobb fej hagyma
  • ételízesítő
  • petrezselyemlevél aprítva
  • olaj/kókuszzsír
  • szezámmag

 

Elkészítés:

A rizst, miután alaposan megmostuk, bő vízben megfőzzük. A szójagranulátumot ételízesítős forró vízben minimum fél órát áztatjuk. A puhára főtt barna rizst a megpuhult, kinyomkodott szójagranulátummal összekeverjük. Zabpelyhet (apró szemű) keverünk hozzá, hogy egybe tartsa a masszát, valamit a benne lévő nedvességet magába szívja. Ezek után már csak a fűszerezés hiányzik. A fokhagymát, hagymát apróra vágjuk, szintén hozzákeverjük. (Nem dinszteltem, nem pirítottam, de aki úgy jobban szereti, csinálja nyugodtan.) Kb. 1 evőkanál ételízesítővel, egy csomó aprított petrezselyemlevéllel, egy mokkáskanálnyi őrölt köménnyel ízesítjük. Az egész fasírtot is megszórhatjuk fűszerpaprikával, vagy két részre bontva csak a felét.

Sütőpapírral bélelt tepsibe elegyengetjük. Egy kevés olajjal, vagy kókuszzsírral hozzásegítünk a piruláshoz, majd mielőtt a sütőbe tesszük szezámmaggal (és/vagy lenmaggal) a tetejét meghintjük.

Kb. 40-45 perc sütés közepes lángon. Ha vendégeknek készítjük, már előző nap is összehozhatjuk, mert, mint említettem másnap finomabb.

Tálalásnál friss zöldségekből összeállított salátát, vagy majonézes salátát adhatunk hozzá.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr994499633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása