Krumplis sushi
2023. július 15. írta: VegaLife

Krumplis sushi

sushi_ujragondolva_krumplival.jpgMagyarországon tombol a kánikula, Angliában pedig a szél. Míg a szigetlakók örülnek ha élvezhetnek legalább 20 fokot, a magyaroknak szépen kijut a 30 fok feletti hőmérsékletből. A következő recept praktikusan a nagy melegben is gyorsan elkészíthető. Vihetjük munkába, utazásra, strandra, stb. Ha a krumplipüré csak krumpliból készül, kisebb az esély, hogy megromlik a nagy melegben. Amikor ezt elkészítettem, vittem ebédre a munkahelyemre, látták a kollégáim és tetszett nekik a "kreativ" ötlet, hogy krumplipüré legyen a szusi alapja. Mielőtt bárki első reakciója az lenne, hogy biztos nem tudom, a sushi szó igazából sós rizset jelent, ne aggódjon, tisztában vagyok vele, de jobb nevet nem találtam. Szóval ahogy a névből és a képekből is adódik, egy nagy csavart tettem a legutóbb általam készített sushin, méghozzá rizs helyett krumplipürét használtam hozzá. Egész jó lett. Könnyen összeáll így is. Különlegessé tettem, hogy az egyik tekercsbe párolt fodros kel leveleket tettem, a másikba pedig nyers spenót leveleket, és ezekre halmoztam rá a paprikát, uborkát. Jó hír hogy ez tényleg cukormentes (sokan a sushi rizsbe tesznek cukrot), gluténmentes (vannak, akiknek a rizs nem egészen tud az lenni). Ahogy kedvünk tartja szójaszósszal is ízesíthetjük, vagy ehetünk hozzá savanyított gyömbért, esetleg wasabit.

 sushi-krumplival_vegan.jpg

A recept

Hozzávalók:

  • Néhány darab Nori lap (szárított alga lap)
  • Szabadon választott zöldségek, pl uborka, paprika
  • Pár szem krumpli a krumplipüréhez.

Elkészítés:

Krumplipüré elkészítése: Főzzük meg a krumplit sima vízben héjában vagy felszeletelve sós vízben jó puhára, mad villával vagy krumplinyomóval törjük össze. Szükség esetén sózhatjuk, esetleg adhatunk hozzá 1 dl növényi tejet, ha túl száraz lenne, Én nem adtam hozzá semmit, a krumpli tökéletesen összeált pürébe.

A nori lapot érdemes bambusz tekercsre fektetni. Az egyik végénél elkezdjük krumplipürét vékonyan rákenni, majd a zöldségszeleteket is a krumplira helyezzük. Lehet paprika, répa, gomba, uborka, avokádó - csak hogy néhány ötletet adjak.

Kb. a 3/4 részét a nori lapnak megtöltjük, majd szimplán a krumplipürés végétől szorosan feltekerjük. Tálalás előtt felszeleteljük.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr5818148906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása