Rakott burgonya másképp
2016. március 22. írta: VegaLife

Rakott burgonya másképp

maskepp_rakott_krumpli_megsulve.jpg

Ha azt mondják, rakott krumpli, az emberek jelentős része a kolbásszal, tojással vízszintesen rakott, tejföllel megkent ételre gondol. Most egészen másképp raktam össze a krumplikarikákat. Körbe körbe, a karikák közé helyezve, ha úgy tetszik tűzve a paprikát, füstölt tofut és lila hagymát. A tetejére jó kis fűszeres olajat tettem (amit még férjem kapott valamikor). Az olajban egy szép szál rozmaring díszlett és kölcsönzött mediterrán ízvilágot, nem csak az olajnak, hanem az így elkészített rakott krumplinak is. Húsvétra (is) ajánott vegán étel, nem csak vegánoknak, mert szenzációsan finomra sikeredett. 

A recept:

Hozzávalók:

  • fejenként 2-3 burgonya
  • 1 füstölt tofu
  • fejenként 1 lila hagyma
  • fejenként fél pritamin paprika
  • fűszerolaj (rozmaringgal)
  • kókuszzsír
  • víz

 

Elkészítés:

A megmosott krumplikat héjastól vízben előfőzzük, de ne olyan puhára, mint a rakott krumplit. Ne maradjon nyers a belseje, de ne is főzzük puhára! Közben felkarikázzuk a lila hagymát, felszeleteljük a tofut és a paprikát, kókuszzsírral kikenünk egy tűzálló tálat. A megfőtt krumplikat hideg vizzel átzuhanyoztatjuk, majd ha lehűltek, felkarikázzuk őket. (Én direkt nem fejtettem le a héjukat.) Ezt követően már csak a tűzálló tálba körös-körbe egymás után rakva helyezzük a felszeletelt ételeket: 1 krumpli 1 tofu 1 krumpli 1 hagyma 1 krumpli 1 paprika és így tovább. A tetjét megszórjuk némi sóval (pl. darabos himalaya só), fűszerolajjal megkenjük őket és mehet a sütőbe, ahol pirulásig sütjük.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr68507874

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Megjött a hideg, itt van hozzá a tökéletes, egyszerű recept 2016.03.24. 09:34:35

Tegnap este valami igazán jó, hideghez passzoló, egyszerű vacsorára vágytam, ez lett az. Ráadásul nincs is vele sok munka, a sütő meg külön előny ilyenkor, a végén érdemes kinyitni az ajtaját, hogy az illatok és a maradék hő szétáradjon. Az édesbu...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChickenNightmares 2016.05.18. 07:43:07

Jó recept! Annyi, hogy én tettem a krumplira parázsburgonya fűszersót, illetve egy ilyenben sütöttem az egészet www.muszakiarena.hu/termekek/sencor-smh-330-halogen-suto/3081
süti beállítások módosítása