Nokedli spenótból
2012. március 25. írta: VegaLife

Nokedli spenótból

Régóta gondolataimban élt a nokedlivel kapcsolatban két dolog is. Az egyik, hogy kipróbáljam zöld színűre készíteni, a másik pedig, szerettem volna vegán - vagyis tojásmentes és egészséges nokedlit főzni.

 

 

 

 

 

 

Következő leírásomban eleget tettem mindkét vágyamnak. Ahogy korábbi bejegyzésemből kiderült, a nokedlira répás-hagymás tofupörkölt került.

A recept:

Hozzávalók:

  • 1 zacskó/doboz spenót kiengedett állapotban
  • 6 dkg lenmag őrölve
  • 6 dkg zabpehely őrölve
  • kb 20 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • kb 20-30 dkg fehér liszt
  • víz

 

Elkészítés:

Egy nagyobb lábosban, vagy tésztafőző edényben felforraljuk a vizet. Forrás előtt kevéssel egy nagy csipet sót adunk a vízhez. Miközben a víz felmelegszik és felforr, elkészítjük a nokedlit. (Persze, ha nincs elég gyakorlatunk nokedli és tésztafőzésben, akkor először készítsük el a nokedlit, majd forraljuk fel a vizet.)

A nokedlit a következő módon kell összeállítani:

A kiengedett spenót levét leengedjük. Először lenmagot, majd zabpelyhet darálunk. (Kávédarálót használtam a lenmaghoz, sima darálót a zabpehelyhez.)

A két őrleményt hozzákeverjük a spenóthoz, majd először a teljes kiőrlésű lisztet, végül annyi fehér lisztet is, amennyit felvesz úgy, hogy keverés közben nokedli-állagú masszát kapjunk.

A felforrt vízbe nokedliszaggató segítségével beleszaggatjuk. Ilyen nagy mennyiség esetén a tésztát két vagy három menetben főzzük meg. (Attól függ, ki milyen gyorsan és ügyesen tudja szaggatni.)

Tehát érdemes figyelni arra, hogy ne az egészet szaggassuk ki, mivel az elején kiszaggatott nokedliszemek szétfőhetnek, mire a végére érünk.

Ezért én úgy csináltam, hogy szaggattam egy adagot, majd a szűrővel kihalásztam az összes nokedliszemet. Hideg vízzel épphogy kicsit átmostam, majd tálcára terítettem a nokedliket szikkadni. A következő adag szaggatáshoz így nem kellett a vizet újra felmelegíteni, felforralni, hanem ugyanabban a vízben főztem tovább.

A nokedli akkor fő meg, amikor forrást követően a víz felszínére emelkedik.

A megfőtt, leszűrt, hideg vízzel leöblített nokedlik tálcán/tálcákon pihennek, míg az egész adag megfő. Ez a pihentetés megelőzi azt, hogy ragacsossá váljon, a finom nokedliszemek összeragadjanak.

Aki szereti, megpiríthatja egy kevés olajon vagy kókuszzsíron kisebb adagokban a nokedliket. Én ezt inkább kihagytam, mert egészségesebb hevített olaj nélkül.

Szép zöld nokedliszemeket kapunk. Innen már a magunk fantáziája, hogy ki milyen étel kíséretével tálalja. Ahogy jeleztem, répás-hagymás tofupörköltet ettünk hozzá. De készíthetünk egyszerű tofupörköltet is, esetleg tejszínes sütőtököt, amit én korábban más fajta tésztára tettem. Ez esetben figyeljünk arra, hogy jó sűrű legyen a sütőtökös szósz.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr794338060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása