Ricottával töltött gombafejek
2012. február 06. írta: VegaLife

Ricottával töltött gombafejek

Gyönyörű gombákat árultak a piacon. Nem bírtam ellenállni, és ráadásul 300 forint volt kilója. Szerintem sok helyen ezért a pénzért csak fél kilót kap az ember.

Tudtam, hogy ezeket nem apríthatom fel, egészben kell felhasználni, hogy teljes elégedettséggel éljek.

Még szintén a piacon találtam hozzá ricottát. Igen, tudom, hogy tejtermék, ráadásul túróféle. (Piacon szó szerint azt mondták rá, hogy száraz túró). Nagyon ritkán vetemedek túrós dologra, főleg, amióta tisztában vagyok vele, hogy a túró nagyon nehéz (és emellett felesleges is) az emberi emésztőrendszer számára. Legalább 10 órán keresztül "birkózik" az ember szervezete azzal, hogy feldolgozza, áteméssze a túrót és társait.

De most kivételt tettem. Ízét napok múlva is érzem, annyira finom lett.

 

 

 

 

 

 

A recept:

Hozzávalók:

  • Kb. 20 nagyobb gomba
  • 30 dkg ricotta
  • 1 vöröshagyma
  • ételízesítő
  • olaj
  • tejföl
  • pár csepp csavart citromlé
  • petrezselyemlevél
  • fokhagyma
  • dió
  • piros fűszerpaprika

 

Elkészítés:

A gombákat megpucoljuk, a törzsüket leszedjük, a kalapjukat külön tesszük. Egy hagymát apróra vágunk, olajon üvegesre pároljuk. Hozzáadjuk a felaprított gombatörzseket. Egy kis ételízesítővel megszórjuk és pörköltalapot készítünk - paprikával enyhén megszórva.

Ha a gomba a hagymás alapon megpárolódott, összekeverjük a ricottával. Adunk hozzá - kb. 2 evőkanálnyi tejfölt, petrezselyemlevelet, 2-3 felaprított fokhagymát, s ha szükséges, egy kevés ételízesítőt, és - most jön egy fontos lépés! Pár csepp citromlevet csepegtetünk rá és összekeverjük.

Ezzel a masszával megtöltjük a gombafejeket. Kb. 1 - 1,5 dl tejfölt kikeverünk piros fűszerpaprikával. A megtöltött gombafejek közepére halmozunk ebből egy keveset. Közepébe pedig egy szem diót teszünk. Sütőpapíros tepsiben sütjük kb. 30 percig. Ez idő alatt a gomba kiereszti levét. Ha a teteje megpirult, el is készült a töltött gomba.

Barnarizst főztem hozzá - és a rizshez lenmagot kevertem.

Plusz, reszelt lila káposzta került még a tányérra az étel mellé.

  
  
  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr484072355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása