Fincsi zöldborsó főzelék
2011. november 27. írta: VegaLife

Fincsi zöldborsó főzelék

Egyszerű étel, de mégis bármikor képes vagyok megenni. Ha vendégségbe hívnál engem, és nem tudod mit főzz, mert vega vagyok, sőt szinte (ha nem is mindig, de gyakran) vegán a táplálkozásom, akkor készíts nekem egy finom zöldborsó főzeléket. Nem kell hozzá feltét sem. Csak úgy magában... Nagyon szeretem!

Van néhány módja az elkészítésének is. Egy időben rokoni köreimben paprikás színben ettem. Mostanában pedig fehér színben a "divatos".

A recept:

Hozzávalók:

  • 1 kg zöldborsó (nálam bizony 24 óra alatt elfogy ennyi mennyiség)
  • ételízesítő
  • fokhagyma
  • petrezselyem (ha friss, annál jobb)
  • víz
  • kukoricakeményítő
  • növényi tej

 

Elkészítés:

A fagyasztott zöldborsót (vagy nyáron a zsenge, frissen kifejtett) átmossuk egy kis vízzel.

Az edénybe, amiben odatesszük főzni annyi vizet teszünk a borsóra, hogy éppen ellepje, majd indulhat a főzés. Amikor a borsószemek már megpuhulnak - kívül roppanósak, belül puhák és nem nyersek, hozzáadjunk egy kis ételízesítőt, megmosott, apróra vágott petrezselymet, aprított, vagy összenyomott fokhagymát.

Kb. 2 dl növényi tejet kikeverünk kb. 2 ek keményítővel. Amikor a zöldborsó teljesen megfőtt, szép lassan hozzákeverjük a tejben elegyített keményítőt. Alacsony lángon addig keverjük, míg be nem sűrűsödik.

Aki pedig piros színben szeretné elkészíteni, az a következő módosítással teheti picit fűszeresebbé:

A növényi tejhez nem csak keményítőt keverünk, hanem pirospaprikát is. (Kb. 1 csapott ek pirospaprika.)

Tudom, egyesek hagymás alapon, mások lisztet pirítanak olajon és úgy habarják be. Kipróbáltam már mindegyiket, nekem mégis az egyszerűbb a nagyszerűbb. Nem azért, mert sajnálom az erőt vagy időt a másik elkészítési módokhoz, hanem így egészségesebb is, és számomra tényleg finomabb.

Ismét csak egy képet tudok feltenni -, ami rögtön elkészülés után készült, mivel megint nagyon gyorsan elfogyott...

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr563416205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása