Hajdinás cukkinifasírt (gluténmentes, vegán)
2014. augusztus 30. írta: VegaLife

Hajdinás cukkinifasírt (gluténmentes, vegán)

Hajdinás cukkinifasírt.jpg

Még mindig terem a kertekben ez a nagyszerű zöldség, a cukkini. Béta karotint, A-, B1-, B2- és C-vitamint, folsavat, káliumot, kalciumot, foszfort, mangánt, cinket, valamint szelént tartalmaz. Energiatartalma ugyan kicsi, de ez olykor pont előnyös. Például egy rostban gazdag, de kalóriában szegény diétához, ami jól segíthet a fogyásban. Enyhe hashajtó, (reumatikus) gyulladásgátló és vértisztító hatással is bírhat, mivel mintegy 95%-a víz. 

Most gluténmentesen használtam fel fasírthoz. 

 

A recept

Hozzávalók: 

  • 1 bögre hajdina kávédarálón megőrölve
  • 1 nagyobb cukkini
  • 3-4 fokhagyma 
  • só 
  • 1 kisebb csokor petrezselyem
  • pár csepp olaj
  • sütőpapír

 

Elkészítés:

A meghámozott cukkinit megsózzuk, kicsit állni hagyjuk. Közben felaprítjuk a petrezselymet, kinyomjuk fokhagymaprésen a fokhagymát. A cukkini egy kevés levet fog ereszteni, ami nem gond. Ehhez keverjük hozzá a kávédarálón vagy aprítógépben lisztté őrölt hajdinát. A masszához adjuk a fokhagymát és petrezselymet is. Az a jó, ha nem folyékony a fasírt masszája. A sütőpapíros tepsire halmozunk kanál segítségével. Pár csepp olajat csepegtetünk a halmokra. Előmelegített sütőben aranybarnára sütjük.

(Vegán) majonézzel és zöldséges salátával nagyon finom, de főzelékhez is fogyaszthatjuk.

cukkini fasírt hajdina liszttel.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr526608775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása