Sütőtök-krémleves tökmagolajjal
2014. január 26. írta: VegaLife

Sütőtök-krémleves tökmagolajjal

sütőtök-krémleves.jpgNapjainkban nem igazán süt a napocska mifelénk, ezért próbálok sárga színű ételeket is készíteni. A sütőtök magas C-vitamin forrás, kiváló táplálék antioxidáns jellege miatt is. Magas kálium-tartalma van, ennek köszönhetően vértisztító, méregtelenítő hatású. Említést kell még tenni arról, hogy tiamint tartalmaz, így nem csak az emlékezetünket, de a hangulatunkat is képes javítani. Luteinjének köszönhetően pedig a látásjavításban veszi ki szerepét. Egyszerű étel a következő krémleves, de mégis különlegessé tehetjük vele a napunkat. Egy forró, sütőtökből készült krémleves és egy rövid időre minden gond és bú elszáll a közelből. Élvezzük!

A recept:

Hozzávalók:

  • 1 kisebb sütőtök
  • víz
  • ételízesítő
  • 5-6 gerezd fokhagyma
  • tökmag-olaj
  • pirított tökmag

 

Elkészítés:

A tököt megpucoljuk, kimagozzuk és felaprítjuk. (Nagyon vékony szeletekre vágtuk fel a sütőtököt.)

Az egészet vízzel kb. negyedéig-feléig felöntjük, meghintjük ételízesítővel és pépesre főzzük az apróra vágott fokhagymával együtt. Amikor megfőtt, és valamennyire kihűlt, összeturmixoljuk. Tehetünk hozzá egy kis növényi tejet (pl. kókusztejet). Ha túl sűrű, turmixolás után még önthetünk hozzá némi vizet, és épp egy rottyanásig ismét főzzük.Tálalásnál hidegen sajtolt tökmag olajat csepegtetünk a leves tetejére a tányérokban. Ízlés szerint még tehetünk hozzá tálalásnál pl. apróra vágott újhagymát, vagy csilipaprikát, vagy pirított tökmagot. Igazán finom étel akár családi összejövetelekre, ünnepekre.

sütőtökleves.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr695783941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

samugy63 (törölt) 2014.01.27. 10:59:23

"A sütőtök magas C-vitamin forrás, kiváló táplálék antioxidáns jellege miatt is."

és mindebből természetesen semmi nem marad főzéskor, hiszen a C-Vitamin 66 fokon elbomlik, azaz amikor megfőzzük a tököt, akkor éppen annyira egészségtelen táplálék válik belőle, mint sok minden zöldségből főzéskor.

VegaLife 2014.01.27. 11:35:02

@samugy63: Ajánlom figyelmedbe azt a receptemet, ami során nyersen használtam fel a sütőtököt: vegalife.blog.hu/2013/01/18/sutotokos_almas_turmix

Az első sorokat tájékoztató jelleggel olvashatod a növényről.

pangea 2014.01.27. 12:00:36

Ételizesítő?! Minek?

VegaLife 2014.01.27. 12:06:12

@pangea: Ízlések és pofonok. Ki milyen ízvilágban nőtt fel.... Mi szeretjük.