Kókusztej (készítése házilag)
2012. augusztus 01. írta: VegaLife

Kókusztej (készítése házilag)

20120727_144439kkt.jpgSzámtalan receptemben szerepelt már a növényi tej, mint hozzávaló. Meglehetősen sok a növényi tejek készítésének módja. Most a számomra legkedvesebb (legalább is jelenleg) növényi tej, a kókusztej készítését mutatom be.

 

 

 

A recept:

Hozzávalók:

  • 1 csésze kókuszreszelék (A legjobb, ha van igazi kókuszdiónk és abból sikerül kikaparni.)
  • 3 csésze víz
  • 1 csipetnyi só
  • igény szerint édesítő (gyümölcscukor, nyírfacukor, méz, stb...)

Elkészítés:

A kókusztejnek, ahogy a többi növényi tejnek is két elkészítési módja van.

Az egyik, amikor éjszaka ázik - jelen esetben - a kókusz, más esetben az olajos mag. Majd ezt követően kerül feldolgozásra. A másik - általam előnyben részesített módja, - nem igényel éjszakás áztatást.

Azért is jobban kedvelem ezt az elkészítési lehetőséget, mivel ritka az, amikor előző este én fixen tudom, hogy másnap kókusztejet innék, vagy használnék fel ételkészítéshez.

Szóval a gyorsabb verzió:

A vizet felforraljuk (buborékozzon). Egy csipetnyi sóval hozzásegítjük a forrást, amikor a forráspont már közel van. A felforrt vízbe egyszerűen beleszórjuk a kókuszreszeléket. Átkavarjuk, majd ismét forralunk rajta egyet. Fedővel hűvösebb helyre tesszük. (Nagy melegben pl. hideg vízbe állítjuk, vagy hidegebb kőre, padlólapra tesszük.)

Amíg kihűl jut időnk másra. Arra mindenképp, hogy a turmixgépünket elővegyük, ha nincs mindig kéznél.

Az a jó, ha a turmixgép teljesítménye legalább 500 Watt. A kihűlt kókuszos-vizes egyveleget a turmixgépbe töltjük és néhány percig (2 perc minimum) turmixoljuk. Amikor már sokáig turmixoltuk, egyszerűen csak sűrű szövésű szűrőn keresztül átöntjük a kancsónkba, vagy tároló edénybe. Ha nincs sűrű szövésű szűrőnk (micsoda nyelvtörő!:) ), akkor használhatunk tiszta harisnyadarabot, vagy gézt is a művelethez. Nekem van két szuper műanyag szűrőm, amit teák szűréséhez használok emellett. Hipermarketekben lehet ilyet kapni. De eurós, vagy százforintos boltban is láttam már.

Szóval az elkészült kókusztej (nekem kb. 7 dl lett) hűtőben 2, max. 3 napig eláll, bár én a frissesség híve vagyok. Ha csak lehet, felhasználom még aznap, legfeljebb másnap. Mézzel és egy kevés kis vaníliával lehet az ízét igazán megbolondítani. A maradék - felfőtt kókuszreszelék süteményekbe, reggeli kásákba, esetleg kenyérbe keverhető, de régebben én még fasírthoz is hozzáadtam. (Talán erről is írok egyszer - még kép hiányában vagyok, csak kolléganőm egyike ízlelhette, mikor még nem blogoltam.)

20120727_143323kkt.jpg 20120727_144352kkt.jpg

20120727_144426kkt.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr574690744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása