Vegán nokedli
2022. január 20. írta: VegaLife

Vegán nokedli

vegan_nokedli.jpgEzúton is köszönöm Anettnek a legjobb és legkényelmesebb nokedli szaggatót, amit valaha használtam, amivel hozzájárult, hogy néhány nap alatt 1-2 kilóval nehezebbek legyünk :D Oké, már le is ment az a felszaladt súly, viszont hosszú évek után (6 vagy talán 7 is) most először főztem és szaggattam nokedlit, mivel Angliába költözéskor nokedli szaggatót nem hoztunk magunkkal. Ez a nokedli szaggató nagyon könnyen vitte a nokedlit, pár perc alatt át tudtam szaggatni egy nagyobb mennyiséget. A receptet improvizáltam tehát, régi élményből és emlékezetből hoztam össze. Tettem hozzá egy kis hajdina lisztet is, annyira finom lett, hogy csak úgy magában is képesek voltunk enni. Nem kell pánikba esni, ha nokedlit készítenél, de épp nincs otthon tojás, anélkül is elkészül, mint a karikacsapás! :) 

A recept

Hozzávalók:

  • 1 pohár fehér liszt
  • 1/2 pohár teljes kiőrlésű liszt
  • 1/2 pohár hajdina liszt (opcionális)
  • 1/2 pohár kukoricaliszt (opcionális)
  • csipetnyi kurkuma (opcionális)
  • víz amennyit felvesz

 

Elkészítés:

A liszteket egy tálban összekeverjük és annyi vizet adunk hozzá, amennyit felvesz, hogy nokedli állagú tésztát kapjunk. Vizet forralunk és amikor a víz forrásponthoz közel van, hozzáadunk némi sót. A felforrt vízzel közel teli edénybe szaggatjuk a nokedlit. közben gyakran meg-megkeverjük a főzésben lévő nokedliket. Amikor a kiszaggatott nokedli vize már forr, a nokedlik feljöttek a viz tetejére, leszűrjük, hideg vízzel átöblítjük és már tálalhatjuk is. UI: Sót csak a főző vízbe raktam szándékosan.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr9316819724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása