"A böjtnek jó hatása van a szervezetre"
2018. augusztus 24. írta: VegaLife

"A böjtnek jó hatása van a szervezetre"

A léböjt tábor masszírozójának tapasztalatai az elmúlt évek léböjt táboraiból.

A léböjt tábor egyik masszírozójával, Papp Emmyvel beszélgettem léböjtös tapasztalatairól. Innen-onnan hallottam a táborban, hogy nem ez az első léböjtje, így kértem őt, meséljen az élményeiről, hogy kezdte, mikor és hol a léböjtöt, milyen eredményekkel járt akkor és mi a helyzet most. Több éves léböjt tábori részvételéből adódóan gazdag tapasztalatokkal rendelkezik, amiből egy csokrot olvashat most a Kedves Olvasó:

"20 éve kipróbáltam a rákkúrát, 40 napos helyett 20 napig. Nem voltam rákos, de előtte az USA-ban voltam, ahol mindenféle „szemetet” ettem, híztam 10 kilot és próblátam ettől kitisztulni. 9 féle gyógynövény és cékla volt a kúra alapja. A böjt után az orvos azt kérdezte tőlem, kinek a véreredményét hozta ide, egy kiscsikóét? :) Azóta bennem motoszkált a tudat, hogy a böjtnek jó hatása van a szervezetre.

ceklale_1.jpg

Céklalé

Amikor férjhez mentem, nem sikerült a baba vállalás, mivel korai vetélő voltam. Akkor jött a lehetőség a léböjt táborra, ahova jó néhány ismerősöm akkoriban már járt. Így 11 évvel ezelőtt elmentünk egy ásotthalmi léböjt táborba. Ez nagyon nehéz volt akkor, mert egy pecsenyesütőből áradó illatok jöttek be a szobánkba. Itt azért teljesen más, el vagy szeparálva minden konyhától, csak a természet, a levek és egymás bíztatása, bátorítása.

Amit nem csináltam a léböjt tábor előtt soha, de itt igen, hogy felkeltünk reggel 5-kor és befutottunk az ásotthalmi elágazástól Ásotthalomra. Én, aki soha nem voltam egy nagy futó. Soha nem éreztem magam előtte annyira fittnek, mint akkor. Abbeli hitben jöttem a léböjt táborba, hogy valami csak lesz, mert nem szerettem volna semmilyen kezelést kapni a korai vetélésre. Úgy voltam vele, hogy a régi természeti népeknél is szelektálódott a baba megfoganása és megszületése. Vártam, hogy ez majd eljön, s emellett Istenre bíztam az ügy kimenetelét. Ha megkapjuk a lehetőséget, akkor egy egészséges gyermeket akartam volna a világra hozni. Imádkoztunk is azért, hogy megtudhassam, milyen anyának lenni. Amikor hazaérkeztünk, otthon is tartottuk a vegán majd vegetáriánus étkezést és a sok folyadék ivászatot folytattuk. A rá következő februárban terhes maradtam.

emmy.jpg

Papp Emmy, aki néhány léböjt táborban már részt vett, nem csak a szerbiai Crna Bara-n.

Építkezés közben voltunk és ugyanúgy dolgoztam mindent, cserepeket pakoltam, földet lapátoltam. Úgy voltam vele, ha a magzat egészséges, és ezt kibírja, akkor az életet is kibírja. Megmaradt a baba. Ugyan két hónapot a végén feküdtem vele, és végül koraszülött lett, de az orvos azt mondta „ebből még olimpiai bajnok is lehet”, így megnyugodtam, hogy nem marad olyan kis picike. Boldogok voltunk, hogy egészséges gyermekünk született.

Hiszem azt, hogy ez a léböjt kitisztította úgy az én, mint a férjem szervezetét, hogy megfoganhatott és megtarthattam ezt a kisbabát. Ezért is ajánlom mindenkinek, akik hasonlóan gyerekvállalás előtt állnak. Bár 43 évesen szültem, de nem volt semmi probléma. Erősödött és most is, mert 11 éves lesz, és közel 55 kilós, agilis gyerek.

emmy_es_william1.jpg

Emmy és jól megtermett 11 éves "kis" fia

Kicsikorában nem hoztam el őt ebbe a táborba, én sem jöttem, otthon maradtam vele, de három éve el kezdtem jönni ismét, mert étkezéseink visszatértek a régi mederbe, hízogattam is, nem tudtam annyit tornázni se mellette. Úgy gondolom, hogy egészségesen szeretném felnevelni és egészségesen szeretnék megöregedni mellette, ezért eljöttünk ide ebbe a faluba férjemmel és rögtön beleszerettünk. A természet közelsége visszavitt bennünket anyáink és nagyanyáink idejébe. Az illatok, a szagok, a hangok, a milliő, a falu, a tábor előtti török időkből való kőút, most is hallani, ahogy énekelnek a madarak, lelki nyugalmat és csöndet tud biztosítani. A falu kicsi és abszolút nincs negatív befolyása az itteni életre. Ha az ember kimegy, azt tapasztalja, a falusiak is kedvesek. Mindenhol olyan közeget találtunk, ahol az ember testileg és lelkileg is feltöltődhet és ez a kettő most  is párhuzamosan együtt fut.

Az itteni első alkalom után, 3 évvel ezelőtt is úgy éreztük, hogy sokkal könnyebb, tudok futni (nem szerettem egész életemben futni). Mindenféle köhögés, allergiás, asztmás tüneteim csitultak, csillapodtak. Nem vagyok gyógyszeres kezelés alatt, de jobb lett. Az első alkalommal is maszíroztam a táborban, és nem éreztem fáradtságot egyátalán.

Első alkalommal jobban fájt a fejem, a nyelvem lepedékesebb volt, egyfajta lehangoltság lett úrrá rajtam, de az úgy fél napig tartott. Utána rohamosan megfordul. A lényeg, hogy mozogni kell, tornázni, sétálni. Ez a méregtelenítés része.  Meglepetéssel tölt el, hogy a napi maszírozást is egyre jobban bírom a böjt mellett. Napi 5 masszázst is csináltam. Plusz a gyerekek ételét is én készítettem. De nem kísértett, hogy egyek belőle. Szinte természetes.

Két évvel ezelőtt a szememnél vettem észre, hogy amikor a méregtelenítés elindult, akkor halványabban láttam mindent. Nem láttam olyan élesen, szemüveges is vagyok. Aki olvasószemüveges, az jobban érzékelheti ezt, mint akinek nem kell szemüveg. Az előző két évben a német táborvezető hozott olyan erős paprikát, amit ha beáztattak vízbe, szörnyű erős lé keletkezett, és ebből 2 cseppet cseppentett a szembe. Amíg ez kitisztult fájdalmasabb volt. Sokan ezután fél évig az apróbb betűs részt is látták olvasni. Javult. Ugyan ez veszélyesnek hangzik, de a szem kapillárisaiban leülepedett port, kimossa a sok könny. Kitisztul. Piros volt a szem, vérbőséget okozott. Ezt este kellett, reggelre szinte semmi nyoma nem látszott. Ehhez azonban felügyelet kell, nem ajánlom otthoni kísérletezésre.

Első alkalommal, amikor jöttem, már nem volt fél éve menstruációm. Végigcsináltam a tábort és a tábor végén egy görccsel megérkezett a menstruációm úgy, hogy előtte fél évig nem volt. Utána még fél évig volt. Most már benne vagyok a menopauzában.

A hüvelykujjam a mostani tábor előtt nagyon beizülesedett, és féltem, hogy fogom bírni a masszírozást. Erőset fogni már nem is bírtam vele. Viszont nincs most semmi probléma vele. Úgy érzem, ez a léböjt kitisztította az ottani problémát.

Nagyon jó a táborban, hogy mindenki világnézeti meggyőződését tiszteletben tartják. Jött olyan is, aki lelkiismereti okból nem járt be a lelki előadásokra, helyette olvasott, vagy elment sétálni.

Gondoltam rá, hogy innen hazaérkezve, szeretnék jobban áttérni a vegán ételekre, és kicsit különválasztom a családtól a saját étkezésem. Azért is, mert felkaptam plusz kilókat és tudom, hogy a zsírt és olajokat szeretném mellőzni az étrendből. Nem csak az enyémből, a fiam és férjeméből is. Tervezem, hogy jövök jövőre is. Férjem is mondta, hogy jövőre jönne ő is masszírozni is. Együtt sokkal könnyebb. Ha van valaki a családból, vagy barát, azzal sokkal könnyebb végigcsinálni a tábort. Ha valaki jön, hozzon valakit, mert azzal sokkal könnyebben elbírják, ez a tanácsom azok számára, akik fontolgatják hogy jönnek."

konyha_viraggal.jpgA tábor konyháját rejtő épület, ahol az italok készültek a táborozók számára.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr1114191183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása