Joghurtos csicseriborsó saláta (vegán)
2015. január 02. írta: VegaLife

Joghurtos csicseriborsó saláta (vegán)

joghurtos_csicseriborso.jpg

Az emberek leginkább csak újév napjain gondolnak arra, hogy sok-apró szemű hüvelyest (pl. lencsét, csicseriborsót és társaikat) fogyasszanak, a kialakult szokás-hagyomány miatt. Mindenkit bátorítok arra, hogy ezt a salátát gyakrabban is próbálja ki, készítse el a családnak, vagy csak önmagának. Ugyanis a csicseriborsó rendszeres fogyasztása esetén elérhetjük, hogy vérünk koleszterinszintje csökkenjen, így a szív és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázata is alacsonyabb. Kutatások igazolják, hogy a csicseri pektintartalma csökkenti az étkezések utáni gyors vércukorszint-emelkedést, ezért cukorbetegek számára is közkedvelt növény. Magas fehérjetartalmának köszönhetően sportolóknak, testépítőknek szintén ajánlott. Nem véletlen, hogy azon országokban, ahol a mindennapi húsfogyasztás nem annyira elterjedt, mint Európában, előszeretettel fogyasztanak csicseriborsóból készült ételeket. Alacsony zsír- és magas rosttartalma miatt fogyókúrázók számára is ajánlott.

A recept:

Hozzávalók:

  • 1-2 bögrényi babérleveles, sós vízben megfőtt csicseriborsó (gyorsabb elkészítési igény esetén konzerv)
  • 1 szója joghurt
  • 1 teás kanál mustár
  • 1/3 póréhagyma
  • 1 kisebb fej lila hagyma
  • 1 édes paprika (opcionális)
  • szükség esetén só

 

Elkészítés:

A joghurtot mustárral összekeverjük. A lila hagymát apró félkör szeletekre vágjuk, a póréhagymát felkarikázzuk. Rövid ideig egy kevés vízen megpároljuk (így nem készíti ki az epénket annak ellenére, hogy hüvelyest fogyasztunk). Nem kell teljesen megpárolni, csak egy kicsit "megpuhítani". Közben felaprítjuk a paprikát. A megfőtt csicseriborsót, a hagymákat, paprikákat a joghurtos-mustáros szósszal összekeverjük. Ha nem elég sós, kicsit megsózzuk és kész is a joghurtos-csicseriborsó salátánk. Laktató étel önmagában is. Zöld salátaleveleket (pl. jégsaláta vagy fejes saláta) is fogyaszthatunk hozzá, segíti az emésztést. Ugyanis hüvelyesről lévén szó, első néhány alkalommal szokatlan lehet a szervezetünknek. Puffadást okozhat, ha nem viszünk be elég nyers zöldet mellé. 

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr337034409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása