Hamis cézár saláta vegán módra
2014. szeptember 23. írta: VegaLife

Hamis cézár saláta vegán módra

cézár saláta.jpg

Húsevő koromban szívesen választottam ételként a cézár salátát, noha ma már tudom, szinte egyik sem az eredeti cézár saláta volt, mivel abban tojás és parmezán is szerepel, amiket pedig én fogyasztottam, azokban - emlékeim szerint - ezek nem voltak. Máskülönben a Cézár saláta elnevezést semmiféle római császárról, pláne nem Julius Cézárról kapta, hanem egy san-diegói vendéglős, Casear Cardini nevét jelzi, mivel ő készítette el az első "Casear-salátát", azok alapján, ami épp rendelkezésére állt. (Ebben biztos hasonlít kettőnk salátája ;) ) Julia Child evett is Cardini éttermében az 1920-as években, természetesen nem mást, mint Casear-salátát.

Férjem a munkahelyén megismerkedett egy kutyakiképző hölggyel, aki szimpatizál a vegetáriánusággal. Beszélgetéseik közben kiderült, hogy a hölgy szokott szejtánt (búzahús) készíteni. Mivel férjem szívességből megcsinált neki valamit, amihez ő nem értett, egy hatalmas adag szejtánnal ajándékozott meg minket. Azóta, ha szóba kerül, egyszerűen csak "Szejtán-Lady"-nek hívjuk. :) (Ezt férjem el is árulta neki.) Olyan szép nagy adag mustáros-hagymás szószban ázott szejtánt kaptunk, hogy egy részét kénytelen voltam lefagyasztani, mivel ilyen tetemes mennyiséget képtelenség megenni. A másik részét sütőpapíros tepsiben aranybarnára sütöttem. Teljesen olyan volt, mintha csirkemellet sütöttem volna ki. Ebből készítettem végül a hamis cézársalátát.

A recept:

Hozzávalók:

Mustáros-hagymás szejtán

Saláta (Római az igazi, nekem viszont jégsalátám volt)

piros és zöld színű paprika

cukkini

sütőpapír

Elkészítés:

A szejtánokat sütőpapíros tepsiben aranybarnára sütjük. Közben a salátaleveleket összetépkedjük kisebb darabokra. A paprikákat felvágjuk kisebb darabokra. A cukkinit meghámozzuk (ilyenkor már nehéz zsenge héjú cukkinit találni) és szintén felaprítjuk. A zöldeket így összekeverjük, majd a megsült szejtánt a tetejére tesszük és átforgatjuk. Ha a búzahús nem mustáros-hagymás lett volna, biztos szükség lett volna valamilyen salátaszószt készíteni hozzá, de így teljesen cézár-saláta "fíling" volt, amikor fogyasztottuk. Nagyon laktató.

 UI: Mivel a szejtán eleve búzahús, semmi szükség nincs cruton-ra (pirított zsemle vagy kenyérkocka).

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr96714953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Piszkos Freud 2014.09.23. 16:53:07

Nos, ez valóban elég hamis Cézár saláta.
Az eredeti egyébként eléggé vegetáriánus volt, mivel abba nem került sem csirkemell, sem más húsféle, persze sajt és tojás igen.

Cezar Cardini valószínűleg ezt Tijuanaban "fejlesztette" ki egy forgalmas napon (1924. július 4-én az ünnep miatt sok amerikai ment oda, sokan erre teszik a saláta születését), amikor nem volt elég alapanyaga. A mexikói étterme meglehetősen népszerű volt akkoriban az amerikaiak körében, hiszen ott nem volt alkohol tilalom.

A saláta ízvilágát az öntet határozza meg, ami tojás sárgája oliva olajjal kikeverve (a majonéz is így kezdődik), majd mustár és opcionálisan szardella vagy szardella paszta. Bele kell reszelni fokhagymát, citromlével lazítani, és borssal kevés sóval valamint Worchestershire szósszal fűszerezni. A fokhagymás pirítós (crouton) elhagyhatatlan mellőle.

Az eredeti salátában nem volt szardella sem, annak enyhe ízét a Worchestershire szósz adta. A grillezett csirkemellet vagy garnélát már később kínálták hozzá.

Jobb helyeken ezért az étlapon külön feltüntetik ezeket a rátéteket, esetleg választhatók. Eredetileg valóban római salátával készült, és szerintem jobb is mint jégsalátával (bár nehezebb beszerezni).

Paprika, paradicsom vagy cukkini nem részei egy Cézár salátának, de mivel ez hamis-Cézár elnézhető :)

Piszkos Freud 2014.09.23. 16:54:53

Egyébként CAESAR Cardini (én is elrontottam)

Lődörgő Hollandi 2014.09.23. 17:26:36

Szerintem az eredetiben nincs csirke.
süti beállítások módosítása