Csicseriborsós brassói
2013. április 09. írta: VegaLife

Csicseriborsós brassói

csicseriborsós brassói.jpgEz az ebéd két étel egyesítéséből született. Először is készítettem egy nagy adag sült csicseriborsót, ahogy azt az előző bejegyzésemben leírtam. Majd fűszeres krumplit sütöttem. A kettő egyesítéséből lett a csicseriborsós brassói. Tehettem volna még hozzá sült szójakockákat, ahogy az első brassói receptemben, de a csicseriborsó annyira gazdag fehérje forrás, hogy direkt kihagytam. Fehérjeforrásáról árulkodik az a tény is, hogy földünk bizonyos területein sokkal intenzívebben elterjedt a konyhában történő alkalmazása. Nyilván ezek azok a területek, ahol az emberek húst kevésbé fogyasztanak, mert az nem annyira könnyen elérhető, mint pl. hazánkban (Afrika, Dél-Amerika).

A recept:

Hozzávalók:

  • 1 adag sült csicseriborsó (Attól függően, hány főre készítjük, kevesebb, vagy több)
  • 12-14 db krumpli
  • kókuszzsír vagy olaj
  • piros fűszerpaprika
  • őrölt köménymag
  • víz
  • sütőpapír

 

Elkészítés:


A krumplikat megpucoljuk, kockákra vágjuk és forró, sós vízben addig főzzük, míg félkemények lesznek. Ennek okáról korábban ITT írtam (gyorséttermek sült burgonyája alcímnél). A krumplikat főzés után leszűrjük és egy tálban fűszerrel és egy kevés olajjal vagy kókuszzsírral összekeverjük. Sütőpapírral bélelt tepsiben ropogósra sütjük. Amikor megsült a csicseriborsó és a krumpli is, két módon tálalhatjuk. Vagy egy nagy tálban összekeverjük az egészet, vagy mindenki külön szed tányérjára krumplit és rá csicseriborsót. Rukkolát ettünk hozzá, de savanyúság vagy más saláta is remekül passzol hozzá.

Igen, tudom, a brassói elsősorban húsból áll, és másképp is elkészíthető (szaftosabban, aki így szereti). De úgy gondolom, a csicseriborsó növényi fehérjeforrása miatt is sokkal egészségesebb hozzávaló, mint bármelyik hús, s talán a szójánál is jobb.

csicseribrassóikrumpli.jpg csicsbrasscsicseri.jpg
csicseribrass.jpg csicsbrass.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr705205180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Crip Lee 2014.03.09. 18:36:59

Köszi a receptet!

Nagyon jó lett csak a mennyiséget kicsit alálőttem az étvágynak:)

VegaLife 2014.03.09. 18:53:52

@Crip Lee: Ha sok "nyers" salátát (pl: jégsaláta, madársaláta ) eszünk hozzá, jobban eltelít az ember. (És a csicseriborsó miatti esetleges felfújódás ellen is ez jó befolyással hat.)
süti beállítások módosítása