Karfiolpástétom
2012. október 23. írta: VegaLife

Karfiolpástétom

karfiolpástétom2.jpgSzeretem a karfiolpástétomot. Ízében, zamatában és gyors konyhatechnikájában. Mivel karfiolszezon van és még egész jó áron lehet hozzájutni egy-egy fej karfiolhoz, szívesen készítek. A következő étel akár egy gyors vacsorára is elképzelhető. Legalábbis azoknak, akik vacsoráznak. Én is a férjemnek készítettem egy nehezebb nap estéjét zártuk le vele. A karfiolpástétomhoz gyorsan kovásztalan kenyeret készítettem. Kápia paprikát ettünk hozzá. Fincsi volt, de mégis olyan egyszerű!

A recept:

Hozzávalók:

  • 1 fej karfiol
  • víz
  • díszítéshez: napraforgómag (elhagyható, lecserélhető)

Elkészítés:


A karfiolt rózsáira szedjük, megmossuk, majd feltesszük fedő alatt párolni úgy, hogy a víz az edény alsó részén (kb 1/3 részén) legyen csak. Főzés előtt egy kevés sóval, vagy ételízesítővel megszórjuk. Ha megfőtt a karfiol, turmixgépbe tesszük, öntünk hozzá egy kevés levet a főzőléből és az egészet jól összeturmixoljuk. Ezzel kész is a pástétom. Kis tálkába szervírozzuk, a tetejét maggal meghintjük. Én még néhány szelet kápia paprikát vágtam a tetejére. Elhagyható, de a napraforgó mag finomabbá tette. Kovásztalan kenyérre kenve fenséges íze van, de kenyérszeleteket is megkenhetünk vele. Készíthetünk belőle szendvicset a munkába, iskolába induló családtagunknak.

karfiolpástétom.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr114865380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása