Szilvás-mézeskalácsos zabkásatorta
2014. január 21. írta: VegaLife

Szilvás-mézeskalácsos zabkásatorta

Szilvás-mézeskalácsos zabkása.jpg

Tegnap este főzőkört tartottam - igazán vegyes és széles közönség előtt most debütáltam. Ugyan egy főiskola kollégiumában már tavaly ősszel egy féléven keresztül szintén tartottam főzőköröket, de itt tényleg minden korosztályból jöttek érdeklődők. Ezen a főzőkörön került bemutatásra az alábbi zabkásatorta, amit a főzőkör helyszínén mindenki megkóstolhatott.

A recept:

 

Hozzávalók:

  • 1 adag zabpehely (pl. 2 marék)
  • víz
  • szilvaérés idején pár szem szilva, más évszakban aszalt szilva
  • szilvalekvár
  • növényi tej vagy víz
  • édes ízhez ragaszkodva: egészséges édesítőszer (méz, gyümölcscukor, xilit és társai közül valamelyik, vagy aszalt datolya)
  • mézeskalács fűszerkeverék

 Elkészítés:

Ha apró szemű zabpelyhünk van, akkor a lábosban, amiben főzni fogjuk, kicsit megpirítjuk. Épp, amíg illata lesz a pirítástól. Majd felöntjük vízzel vagy növényi tejjel. Figyelve és olykor megkeverve addig főzzük, míg a zabpehely meg puhul.

Ha nagy szemű zabpehellyel dolgozunk, akkor ugyanígy megpiríthatjuk, de egy éjszakára akár be is áztathatjuk hideg vízbe. Másnap pedig felfőzzük. Az ilyen zabpelyhek több főzési időt igényelnek.

Az aszalt szilvát megáztattam egy kevés vízben, most ezt a vizet az aszalt szilvával együtt hozzáadtam a zabpehelyhez, így kevesebb további folyadékra volt szükség.

Amikor megfőtt a zabpehely, egy kerek tálba tettem az egyik felét, megkentem szilvalekvárral, majd rásimítottam a zabkása második felét. Pihentettem hűtőben néhány órát, majd a kerek formából (pl. tortaforma) kifordítottam a kész zabkása-tortát. Ha hasonlóan járunk el, mézeskalács fűszerkeverékkel megszórhatjuk és aszalt szilvát tehetünk a tetejére.

Kész is a torta, amit akár vendégváró süteménynek is elkészíthetünk, vagy a reggelinket felspécizhetjük ebben a formában. Nagy előnye, hogy elég gyorsan kész. Ehhez, a képen szereplő mennyiséghez, fél kiló zabpelyhet használtam fel.

(További kép a későbbiekben még kerül feltöltésre.)

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr745773485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Namely 2014.01.21. 21:16:48

Azt hiszem, ezt a 7 végén kipróbáljuk (vagy inkább MEGpróbáljuk).... :)

VegaLife 2014.01.22. 16:38:03

@Namely: Jól teszitek! :)
Ha nem sokan esztek belőle, akkor kevesebb adaggal dolgozzatok. Kisebb formában is el lehet készíteni. (Pl. kisebb jénai-tál) Mivel főzőkörre készült, így nagyobb mennyiséget készítettem.
süti beállítások módosítása