Meggyes-joghurtos jégkrém (vegán)
2015. június 26. írta: VegaLife

Meggyes-joghurtos jégkrém (vegán)

cherry_popsicles.jpgNyári, hűsítő élvezet meggy és (szója)joghurt felhasználásával. Elkészíteni roppant egyszerű, csak időt kell hagyni, míg megfagy és fogyasztható is a hűvös gyümölcsös finomság. Ha nem lenne turmixgép, villával is apróra törhető, pépesíthető a meggy. Egy kevés joghurt kell hozzá, édesíteni szükséges és mehet is a fagyasztóba. Nem szabad kihagyni. Ezért a néhány nyári hónapért és a számtalan gyümölcsös íz lehetőségéért érdemes beszerezni ilyen jégkrémkészítő tubusokat, pálcikákkal adják. :)
A recept:
 

Hozzávalók:

  • 1 nagy marék magozott meggy
  • 2 ek (szója)joghurt (Joya joghurtot használtam)
  • banán, vagy datolyaszirup, vagy méz (ha fogyasztanak mézet)
  • jégkrémtartó tubusok

 

Elkészítés:

A gyümölcsöket megmossuk, kimagozzuk. A turmixgép poharába a megmosott, kimagozott meggyeket beletesszük, adunk hozzá 2 evőkanálnyi joghurtot és a turmixgéppel alaposan összeturmixoljuk. Édesíteni banánnal vagy datolyasziruppal, vagy esetleg mézzel lehet. Ha banánt választunk, a meggyel együtt érdemes összeturmixolni. Áztatott datolyával is lehet, de azt a turmix aljába érdemes tenni.

Turmixolás után kiöntjük a formákba, be a fagyasztóba és kb. 2 óra múlva fogyaszthatjuk is. Ha nem tudjuk a pálcikán elhelyezkedő jégkrémet azonnal a tubusából kivenni, két ujjunkat a tubus végéhez (ahol a pálcika közelebb van) odatesszük, kicsit úgymond "felmelegítjük", majd könnyedén kihúzzuk a kész jégkrémet.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr657573724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lajafix1 2015.06.27. 00:48:39

elég 0 post.

ránézésre nem eléggé fagyott, az én tapasztalatom ezekkel a ikeás fagyis tölcsérekkel, hogy 4 óra kell a fagyasztóban legalább, akkor fényes és kívánatos lesz a joghurtos gyümölcsjégkrém.

A meggyet csak én szeretem, ebből nem szoktam készíteni.

Én fél kiló epret 2 deci joghurt + 3 evőkanál mézzel szoktam összeturmixolni, 5 perc munka az egész mosogatással,Amikor kibontásra kerül csak egy is, olyan kirobbanó illata van hogy elgondolkodik az ember azon, hogy a boltiban mennyi gyümölcs lehet?

Csak jól érett gyümölcsből érdemes csinálni, a piros bogyósokat én joghurt+ mézzzel készítem. A jól érett lekvár minőségű sárgabarackot csak héjazni, turmixolni kell, önmagában tökéletes fagyasztott édesség.

Ha meg lusta vagyok, vagy csak beköszönt a tavasz akkor a termelői natúr almalét fagyasztom le, az is jobb mint a bolti édesség.

nálunk veszettül fogy, még a 40ik szülinapomra is fagyiformát vettek a lányaim... 3 évig hitegettem őket hogy majd jobb házi jégkrémet csinálok mint a bolti, de egyszer összegyűjtötték a bolti jégkrémek keménypapír tasakjait, így muszáj volt elkezdenem. már az első epres-joghurtossal odavertem a boltinak. Baromi egyszerű, kevés munka, sok siker. Mind2 nagymamának, nagynéninek, felső szomszédnak van már készlete és gyártják szezonban ezt a 'házi' fagyit.

VegaLife 2015.06.27. 06:30:00

@lajafix1: az első félmondatodat leszámítva, értékelem a tapasztalatod megosztását. Köszönöm is. Örülök, ha a bejegyzéssel el lehet érni azt, hogy mások is kipróbálják, esetleg ugyanarra a következtetésre jussanak, mint amit te is leírtál.
süti beállítások módosítása