Hamis omlett (vegán)
2018. szeptember 09. írta: VegaLife

Hamis omlett (vegán)

omlett.jpgHa így készíted az omlettet, a koleszterinszinted is jobb lesz! Amikor meg csak vegetáriánus voltam, mindig magasabb volt picit a koleszterinszintem. Mígnem egy orvos javaslatára a tojást is elhagytam az általam készített ételekböl. 3 hónap múlva meglepett a koleszterinszintem javult eredménye. (Tudom, lesznek, akik ezt nem hiszik, vagy nem értenek vele egyet, szerintük a tojás fogyasztás és a koleszterinszint nem függ össze, tiszteletben tartom a véleményüket.)

Sokan gondolják, a vegán életmódra áttérés által nélkülözni kell a sajtot, a bundáskenyeret és az omlettet is. Íme az újabb bizonyíték, hogy ez nem igaz. Egy vegán fesztiválon járva még régebben, az egyik előadás keretén belül az előadó egy hatalmas lapos edényben készített omlettet. Igaz, tett bele mindenféle zöldséget, én ugyanezt a kísérletet kisebb mennyiségben, először csak úgy natúr, zöldségek nélkül készítettem el. Azóta ezt az alapot már használtam más ételek készítésénél is. Jó sláger a konyhámban úgy értve, ha hazaértünk és nincs semmi, amit ehetnénk, gyorsan elkészül. Közel annyi idő alatt, mint egy hagyományos, tojásos omlett, éppen csak tojás nélkül.

A recept

Hozzávalók:

  • 5 ek sárgaborsó vagy csicseriborsó liszt (lehet vegyesen is)
  • 2 ek zabpehely liszt
  • 1 nagyobb csipetnyi kurkuma
  • 1 nagyobb csipetnyi fekete só (nevében fekete, színében rózsaszíntől sötét barnáig jellemző)
  • ételízesítő
  • cukormentes növényi tej (készíthetünk zabtejet vagy dobozos növényi tejjel is dolgozhatunk), ha egyik sincs, vízzel is próbálhatjuk
  • pár csepp olíva olaj vagy kókuszzsír

 

Elkészítés:

A liszteket összekeverjük egy tálba, hozzáadjuk a kurkumát, a feketesót, egy kevés ételízesítőt és annyi tejjel csomómentesre keverjük, hogy palacsinta sűrűségű tésztát kapjunk. Fogunk egy teflon sütőt, egy-két csepp olajat belecseppentünk, felmelegítjük a teflonsütőt és pl. merőkanállal beleteszünk egy adaggal. Idővel megfordítjuk.

Tovább lehet ízesíteni, ha zöldséget, például hagymát, gombát, paprikát, esetleg paradicsomot felaprítunk, egy kevés olajon vagy vízen megpuhítjuk, majd erre öntjük az elkészített hamis tojás-levet. Nem muszáj egybe megsütni, darabokra is vághatjuk sütés közben.

Kedvünk szerint más fűszereket is adhatunk hozzá, mint például borsikafű vagy fekete bors, fokhagyma. Bizonyos emberek szeretik a megsült omlettet őrölt piros paprikával megszórni, de hallottam arról is, hogy valakik ketchupot tesznek a tetejére. Ahány ház annyi ízvilág. :) 

omlett_borsofozelekkel.jpg

omlett_zoldseggel.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr5514218193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.