Rakott savanyú káposzta köleságyon
2013. december 26. írta: VegaLife

Rakott savanyú káposzta köleságyon

rakott savanyú káposzta kölessel.jpgVegetáriánus és vegán életmódom szép lassan, évről-évre meghozza a változást az "eszem-nem eszem" ételek tekintetében. Egyfajta "mumus" volt a savanyú káposzta és annak minden velejárója. Nem igazán szerettem, megettem illemből, meg nagyon nem tiltakoztam ellene, de pár évvel ezelőtt még el sem tudtam volna képzelni, hogy én és a savanyú káposzta jó barátok leszünk. Jó barátságban vagyunk. A következő recept alapját egy nagy áruházban egy szakácskönyvben találtam még régebben. Kicsit vegánosra átalakítottam, amit nem bántam meg, mert csuda-finom ebéd lett belőle még valamikor december elején.

 
A recept:
 

Hozzávalók:

  • 50 dkg savanyú káposzta
  • 20 dkg köles
  • 2 evőkanál olaj
  • ételízesítő/só
  • 1 nagyobb bögre növényi tejföl vagy natúr szója-joghurt
  • sütőpapír
  • kenyér- vagy őzgerinc-forma

 

Elkészítés:

A savanyú káposztát bő hideg vízben átmossuk. A kölest miután alaposan megmostuk, két-háromszoros ételízesítős vagy sós vízben feltesszük főni. A növényi tejfölt szintén kevés ételízesítővel vagy sóval ízesítjük. A sütőformát kibéleljük sütőpapírral. Aljára tesszük a lecsepegtetett káposzta felét, majd a köles egyik felét eligazítjuk rajta. Kevés kis olajjal megcsepegtetjük. A kölest megkenjük a növényi tejföl felével. Erre újból jön a káposzta, a köles, a tejföl. (Nekem megtelt ezzel a formám, így még egy köles-réteget már nem tettem rá, így is jó lett, egészben ki tudtam szedni a formából és finom is lett.) Nagyjából 20-25 perc alatt megsütjük. Miután megsült, tálra borítjuk és vastagabb szeletekben felvágva kínáljuk. Ehetjük főfogásként, vagy köretként is pl. sült szójaszeletek mellé.

káposzta rakva.jpg kölessel káposzta.jpg
tejfölös köleses káposzta.jpg köleses-káposzta.jpg

rakott savanyú káposzta.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr425709656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása