Lecsós kenyér
2012. szeptember 23. írta: VegaLife

Lecsós kenyér

lecsós kenyér.jpgJártál már úgy, hogy a lecsód sok levet eresztett? Nálam előfordult már, hogy a paprika és a paradicsom is nagyon lédús volt és a lecsó így inkább szószos kinézetű (de nagyon finom) volt, semmint lecsóra hasonlító étel. Meglehetősen könnyen megoldottam a problémát: Lemertem a lecsó levének nagy részét. Nem sokáig gondolkoztam rajta, mit kezdjek vele, mert éppen kenyérsütés előtt álltam. Így víz helyett a lecsó leve volt a kenyér alapja. Mivel a lecsó már fűszerezve volt, ezért kevesebb só kellett bele. Nos, tulajdonképpen így egyszerűen lett átalakítva és pikánssá varázsolva a kenyér alapreceptje. Férjem sem tudott ellenállni jó illatának, lehetőségem sem volt, hogy felvágás előtt lefotózzam. Még melegen megvágta és alig bírt betelni vele.

A recept:

Hozzávalók:

  • 2,7 dkg friss élesztő
  • 3,5 dl meleg lecsólé
  • 25 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 35 dkg fehér liszt (BL-55)
  • 2 evőkanál olaj
  • 0.5 dkg só
  • 3 dkg őrölt lenmag (elhagyható, de más magvakkal is tovább turbózhatjuk)

 

Elkészítés:

A kenyérsütő üstjébe belemorzsoljuk az élesztőt, majd ráöntjük a meleg lecsólevet.

Nem szükséges hozzá semmi édes dolog, hiszen a paradicsom, amivel a lecsó készült, már eleve tartalmaz természetes gyümölcscukrot.

Várunk egy rövid ideig, míg az élesztő feloldódik a víz tetejére. Nekem ez egész gyorsan bekövetkezett.

Közben elővesszük a többi hozzávalót.

Mikor feloldódott az élesztő, a fenti sorrendben hozzáadjuk a többi anyagot is.

Beletesszük a kenyérsütő gépbe és a megfelelő program kiválasztása után megsütjük a kenyeret, vagy dagasztó-kelesztő programra tesszük be, majd a megkelt tésztát a sütőben sütjük ki. Ez esetben érdemes a tepsiben, vagy a kenyérsütő formában úgy 10-20 percet (melegtől függően) pihentetni, keleszteni. Én ez utóbbit választottam, és csinos kis cipót formáltam belőle, aminek a tetejét bevagdostam. Ezáltal picit díszes lett a teteje.

lecsós kenyér 4.jpg

lecsós kenyér 3.jpg

lecsós kenyér2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr384797368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása