Gyümölcsrizs mézeskalács fűszerkeverékkel
2012. szeptember 14. írta: VegaLife

Gyümölcsrizs mézeskalács fűszerkeverékkel

gyümölcsrizs.jpgAugusztus végén egy párnapos táborban jártunk, ahol a szakács az egyik ételhez sok rizst főzött. Maradt belőle másnapra is, viszont ez a nap már az elutazás napja volt. Szakács csak az utolsó előtti napig kellett szolgálatot teljesítsen, utána már az előre megfőzött ételeket csak melegíteni és tálalni kellett. Nem voltunk sokan, így ezek a feladatok otthonosan megtörténtek. Viszont utolsó előtti délután, amikor besegítettem a konyhai munkákba, már felfedeztem az ott árválkodó megfőtt rizsszemeket. Több sem kellett nekem. Tudtam, hogy van még némi gyümölcs a konyhán, így elhatároztam, hogy tejberizst készítek belőle. Egy közeli szupermarketben találtunk növényi tejet, azzal és a gyümölcsökkel igazán finom gyümölcsrizs készült. A specialitása mégis az volt, hogy a konyhán találtam mézeskalács fűszerkeveréket. Tálalásnál ezzel szórtam meg. Fenomenális ízélmény volt! Következzen hozzá a recept:

A recept:

Hozzávalók:

  • 35 dkg barnarizs
  • víz
  • növényi tejszín (Hulala vagy más - jelen esetben nem Hulala volt, de édes volt, így nem kellett nagyon tovább édesíteni)
  • gyümölcsök (nektarin, banán, szilva és alma volt a konyhán)
  • citrom
  • mézeskalács fűszerkeverék
  • gyümölcscukor vagy nyírfacukor

 

Elkészítés:

A barna rizs szemeket átmossuk, majd vízben puhára főzzük. A megfőtt rizshez hozzáadunk 3 dl növényi tejszínt. (Én a kék színű Hulalával készítem el otthon általában, mert az nem édes, így rajtam múlik, mennyire készítem édesre. Ha valaki a rózsaszínű Hulalát használja, vagy más édesített növényi tejet vagy tejszínt, nem nagyon szükséges tovább édesíteni - a táborban így történt.)

Tovább főzzük, miközben a megmosott gyümölcsöket feldaraboljuk és hozzáadjuk a tejben "fürdő" rizsszemekhez. A citromot alaposan megmossuk, belereszeljük. Végül tálalásnál, mikor már hideg, gyümölccsel díszítjük és gyümölcscukorral vagy nyírfacukorral kikevert mézeskalács fűszerkeverékkel megszórjuk.

Remek reggeli eledel, de ebédnél desszertnek (is) szép étek.:)

gyrizs2.jpg gyrizs.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr574777819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása