Egészséges(ebb) kókuszgolyó
2012. március 25. írta: VegaLife

Egészséges(ebb) kókuszgolyó

A következő süteménytésztából kétfajta sütike is készült. Most csak az egyiket írom le.

Ez pedig a kókuszgolyó kávé és keksz nélkül.

 

 

 

 

 

A recept:

Hozzávalók:

  • 20 dkg zabpehely
  • 2 dl főzött gabonakávé (cikória)
  • 1 evőkanál karobpor
  • 2 evőkanál biocsicsóka
  • kevés méz/nyírfacukor/gyümölcscukor/barnacukor (ki mivel édesít)
  • kókuszreszelék
  • aszalt gyümölcs


Elkészítés:

A zabpelyhet durvára daráljuk. A gabonakávét megfőzzük, majd leszűrjük. A zabpehelyhez hozzákeverjük a karobport, a biocsicsókát, majd a meleg, de nem forró gabonakávét ráöntjük. Átkeverjük. Attól függően, hogy ki milyen édesszájú, az ízlésének megfelelően és az édesítési szokásához mérten, a masszához adhatunk még a hozzávalók között felsorolt édesítő anyagot. A lényeg, hogy számunkra elég édes legyen, és egy keményebb massza álljon össze. Olyan kemény, hogy gombóckákat tudjunk formálni belőlük.

A gombócformálás közben a gombócok közepébe aszalt gyümölcsöt (vagy idénygyümölcsöt, vagy befőttet) tehetünk. Ha az aszalt gyümölcs túl kemény egy kevés forró vízben megáztatjuk, majd felhasználás előtt leszűrjük. A forró vízbe tehetünk egy kevés vaníliát, vagy fahéjat. Attól függően, hogy milyen gyümölcsöt választunk. Nekem aszalt körtém volt. Eléggé megszikkadt, így valóban szükség volt egy kis áztatásra.

A kész gombócokat természetesen kókuszreszelékbe hempergetjük és máris kész  - közel 30 perc alatt - a finom, egészséges party-falat.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

http://vegalife.blog.hu/api/trackback/id/tr294338470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.